• 15.
  • június
  • Az rendszeres karbantartásnak fontosságárúl :)

    Facebook Twitter Google IWIW Startlap
    Nem véletlen a kissé archaikus címadás: mai postunk főszereplője, egy 1997es gyártású Nissan Micra, ami amúgy szemre és érzésre egy kellemesen funkcionáló kisautó, problémamentesen szolgálja hölgy gazdáját. Azért közelebbről megvizsgálva mutatott néhány régészeti leletet. Tárlatvezetés képekkel :)

    Az autó alapvetően átvizsgálásra, standard időszakos szervízre érkezett, plusz néhány apróság megjavítására. Nos, az olaj leengedése még nem adott okot különösebb aggodalomra, bár hogy mikor volt korábban cserélve, arra nem utalt semmiféle írásos nyom. Mindenesetre nem volt benne gyanúsan kevés, és túl sűrűnek sem mutatkozott, megkapta az új olajat, a lista első eleme pipa.

    Mivel a kérés az volt, hogy rendesen nézzük át az autót, az olajcseréhez való felemelésnél alulról is megvizsgáltuk: a hátsó kipufogódobot azonnal cserésnek is ítéltük. Érdekes lelet egyébként, mert az autó többi része nem mutatott különösebb korróziót, pedig minden este a harmatos fűben állnak meg vele a ház előtt. A hátsó dob viszont elég csúnyán szét volt rohadva.

     

    A lista következő tétele a korábbi műszaki vizsgán kiszúrt féltengelycsukó cseréje volt. Ha korábban érkezik, talán meg lehetett volna úszni egy porvédő cserével, így sajnos az egész külső csuklót ki kellett cserélni. Ha már arra jártunk, ellenőríztük a fékeket is. Nos, ez nem volt hiábavaló: bár a betétek eleve nem voltak vastagok, de a hordólemezről leváló ferodol azonnali cserét indokolt. Meg is történt, fék és futómű pipa.

    Következő lépcső: a légszűrő. Na ez nem volt kispályás, Zoli és Laci is láttak már néhány gyalázatos állapotban lévő darabot, de ez is minimum dobogós. Az ilyen volt-ilyen lett képeken szépen látszik, hogy szegény 1000 köbcentis kis motor nem véletlenül mozgatta elég kehesen az autót: levegő nélkül nem megy...Csere, a próbaút aztán bebizonyította, hogy az új gyertyákkal együtt egészen pörgős kis gyösz ez az autó :)

    És végül az utolsó múmia a szekrényben: a szíjak. Próbáltam minél közelibb képet készíteni hogy jól látsszon: mind a bordák, mind a szíj hátoldala teljesen szét volt már repedezve, és ha valaha volt egyáltalán cserélve, az max az utolsó gyári szervizekor, mert még eredeti Nissan alkatrészek voltak.

    Igazából egyik sem mondható látványos javításnak, de csupa olyasmi, aminek a rendszeres ellenőrzése fontos üzembiztonsági tényező, és az autó egyébként nem feltétlenül produkál bárki számára észrevehető, árulkodó jelet arról, hogy ezek az alkatrészek csereérettek. Amikor pedig igen, annak már sokkal nagyobb bosszúság is lehet a vége, gondoljunk csak arra, hogy az a repedt fékbetét menet közben adja meg magát. Érdemes tehát legalább évente ezen alkatrészek ellenőríztetése a szerelőnkkel.

    Facebook Twitter Google IWIW Startlap
  • Hozzászólások
  • < Vissza