• Tippek
  • Tippek, javaslatok és jó tanácsok:

     

    • Miért és milyen időközönként kell felcserélnem autómon az első és hátsó gumikat?

    Mivel a hétköznapokban használt autók néhány egészen kirívó esettől eltekintve, 100%-ban

    az első kerekeiken kormányzottak, ezért az ezeken a kerekeken található gumik fokozott kopásnak vannak kitéve. Hogy biztosíthassuk mind a négy, az autónkra felszerelt gumi egyenletes kopását, ajánlatos a téli nyári gumicsere/kerékcsere időpontjában megejteni az első-hátsó cserét is!

     

    • Miért ajánlott a téli gumi használata?

    Amikor a napi átlag hőmérséklet 7°C alá esik, a nyári gumik merevebbekké válnak, s ez által vesztenek tapadásukból. Ez az autó megcsúszásához vezethet, aminek következményei beláthatatlanok. A korszerű téli gumik anyagösszetétele kifejezetten az alacsony környezeti hőmérséklethez van igazítva. Ennek köszönhetően optimális a tapadásuk hideg időben is, megelőzve a szükségtelen baleseteket.

     

    • Mikor ajánlott a téli-nyári gumik/kerékgarnitúrák cseréje?

    Ha a napi átlaghőmérséklet 7°C alá esik, akkor ajánlott a téli gumik használata. E fölött szerencsés a nyári gumikat használni, mert a melegebb időben használt téli gumi kopása felgyorsul.

     

    • Mikor és miért szükséges a motorolaj és a szűrők cseréje?

    A motorolaj az autó motorjának egyik legfontosabb kelléke! Ez a folyadék ellát egyben kenési, hűtési valamint tisztítási feladatokat is a motorban. Ezen sok feladat ellátásához elengedhetetlenül fontos, hogy az olaj viszkozitása megfelelő legyen. Azonban a megtett kilométerek mennyiségével arányosan csökken a motorolaj viszkozitása, s egyre nehezebben képes ellátni feladatait. Épp ezért a motor állapotának megőrzése érdekében fontos az előírt olajcsere intervallumok betartása. Ez autómárkánkét változó adat. Információkért forduljon kollégáinkhoz. 

     

    • Mi az a vezérmű szíj és mikor kell cserélni?

    A vezérmű szíj hivatott összehangolni a dugattyúk és szelepek harmonikus együttműködését.

    Ha ez az alkatrész az előírt csere elmaradása miatt elszakad, akkor az esetek nagy többségében a szelepek és a dugattyúk „összeakadhatnak”, ami többszázezres javítási költséget eredményez.

    A vezérmű szíj csere intervallumok autómárkánként változóak. Bővebb információkért vegye fel a kapcsolatot kollégánkkal!

     

    • Mi a teendő, ha a légkondicionáló berendezés nem hűt, vagy csak langyos levegőt fúj?

    Ebben az esetben keresse fel műhelyünket, mert nagy valószínűséggel „gázhiányos” a klímarendszer, s a problémára megoldást jelenthet, ha a gyári értékre feltöltjük a rendszert.

     

    • Hiába kapcsolom be a szellőztető ventillátort, az erősödő hang ellenére nem jön levegő a szellőző rostélyok irányából. Mi lehet a baj?

    A személyautókba már nagyjából 10-15 éve szerelnek úgynevezett pollenszűrőt vagy kabin filtert, aminek az elmulasztott cseréje, annak eltömődését okozhatja. Az eltömődött szűrő meggátolja a levegő beáramlását az utastérbe. Tehát a probléma orvosolható a pollenszűrő cseréjével. Ajánlott a kabin filter cseréje évente egy alkalommal a szellőző rendszer gombátlanításával egybekötve!

     

    • Amikor bekapcsolom a belső ventillátort, vagy a klímát, akkor kellemetlen szagú levegő áramlik be a szellőző rostélyokon át. Miért, és hogyan lehet ezt megszüntetni?

    A légkondicionáló berendezés működési elvéből adódóan a szellőző rendszer belsejében az elpárologtatón úgynevezett kondenzvíz keletkezik, aminek elvezetésére egy kis járatot iktatnak a rendszerbe. Ha ez a kondenzvíz elvezető járat eldugul, akkor a felgyülemlett folyadék gombásodást okozhat az elpárologtatón. Ez egyrészt kellemetlen szaggal jár , de túlzott mennyiségben egészségkárosító is lehet!

    Ezért ajánlott a klímával szerelt autókon műhelyünkben évente elvégezni egy szellőzőrendszer fertőtlenítést, melynek során ellenőrizzük a kondenzvíz elvezető járatot és kicseréljük a pollenszűrőt.